دینامیک پرواز-ایرفول

دینامیک پرواز-ایرفول

اندازه: 447 KB

دسته بندی: - -

قیمت: 5000 تومان

تعداد نمایش: 595 نمایش

تعداد اسلاید: 32

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

به روز رسانی در: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

کد QR این پاورپوینت
Scan QR Code to download powerpoint

خرید این پاورپوینت : پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.
ویژگیهای پاورپوینت های غیر رایگان: کیفیت بالا ، قالب اختصاصی ،دارای افکت.


  • دینامیک پرواز-ایرفول

    مجمع شورای ملی هوانوردی (ناکا)
    NACA=National Advisory Committee for Aeronautics

    اولین سازمانی که به طراحی، ساخت و تست ایرفویل اقدام نمود.

    نتایج کار این کمیته در سال‌های بین ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۰ “ماهیواره های استاندارد” شد.

    بسیاری از این ماهیواره های استاندارد امروزه بر روی هواپیمای در حال پرواز نصب شده اند.

    این سازمان بعدها به ناسا تبدیل شد.(NASA سازمان هوافضای ملی آمریکا) National Aerospace Administration

    خانواده ایرفویلهای ناکا

    خط انحناء(خمیدگی) متوسط Mean Camber Line:مکان هندسی نقاطی است که فاصله آنها (عمود بر این خط) از سطوح بالا و پایین هم اندازه است.

    جلوترین و عقب ترین نقطه خط متوسط انحناء به ترتیب به صورت لبه های حمله و فرار نامیده می شوند.

    خط مستقیمی که لبه های حمله و فرار را به هم وصل می‌کند، خط وتر(C )نامیده می شود.

    انحنا ء (خمیدگی): بیشترین فاصله بین خط انحناء متوسط و خط وتر است که عمود بر خط وتر اندازه‌گیری می شود.

    انحناء، شکل خط انحناء، شکل خط انحناء متوسط، و به مقدار کمتر، توزیع ضخامت، اساسا مشخصات نیروی آیرودینامیکی ایرفویل را تعیین می کنند.

    خانواده ایرفویلهای ناکا (سری شش)

    در اواخر سال های ۱۹۳۰ و اوایل ۱۹۴۰، ناکا سری شش رقمی از ایرفویل‌ها را جهت دستیابی به جریانی آرام برای کاهش پسای اصطکاک پوسته ای توسعه داد.

    رقم اول: بیانگر سری طراحی

    رقم دوم: مکان حداقل فشار را برحسب دهم وتر از لبه حمله(برای مقاطع بال با توزیع متقارن ضخامت تحت برای صفر)

    رقم سوم: نشان دهنده ضریب برا طراحی برحسب دهم

    دو رقم آخر:معرف بیشترین ضخامت برحسب صدم وتر

    دینامیک پرواز-ایرفول

    پاسخ دهید